Kamis, 31 Maret 2011

puisi umar kayam

INILAH AKU
Datang melangkah menghadapi mati…….
Tidak gentar menerima mati…
Walaupun beribu dugaan menempuh mati…..
Aku tetap, Tetap mati….

Inilah aku di ajal menanti….
Walaupun menangis tetap hadir Mati…..
Melari diri jauh dariNya tetap mati……
Dekat dariNya adakah selamat tidak mati….

Setiap lorong di tembus takut mati…..
Sembunyi diri lari mati…
Adakah ini penyudah manusia nanti….
Akan pergi jauh berjumpa Illahi….
Jumpa dengan kebenaran yang hakiki…..
Atau berjumpa dengan kejahilan menempah api….

Itulah aku yang menempuh mati…..
Saban hari sembunyi diri…..
Dikala ini tidak lagi…..
Kerana aku tahu Allah menyayangi…..
Setiap hambanya yang ingin mati….
Agar terus kembali….
Dekap peluk erat di sanubari…..
Muhammad mengajar aku untuk berani….
Menempah maut diawal usia untuk mati

0 komentar:

Template by : kendhin x-template.blogspot.com